Cindy Sherman a kortárs képzőművészet egyik legfontosabb művésze, egyben hatalmas kedvencem. A New York-i Museom of Modern Artban ma nyílt egy óriási retrospektív kiállítása.
Sherman a '70-es évek végén kezdte a pályáját, azóta számos világhírű sorozatot alkotott. Legtöbb fotósorozatában saját maga a modellje, de ezek sosem önarcképek, hanem különféle fiktív karakterekké maszkírozza magát. A legismertebb az Untitled Film Stills, ebben olyan női archetípusokká változott, akik mintha egy filmjelenetből lépnének elő, de történelmi alakokká és mesehősökké is maszkírozta magát később.
Nagy port kavart az a sorozata is, amelyekben groteszk módon használta képein a különféle gyógyászati segédeszközöket, pl. mű-végtagokat és az obszcén szexuális beállításokat. A 2000-es években a társasági fotókat kezdte parodizálni. Minden sorozatában a kategóriák kérdései foglalkoztatják: mi a nem, mi az identitás, illetve a reprezentáció és az előadás maga. Sajnos nem valószínű, hogy én eljutok megnézni, de aki arra jár június 11-ig, feltétlenül ejtse útba.